Menu Luk

Disse byggerier er nomineret til afstemningen om det bedste byggeri i 2025.

Fælleshuset – Uddannelsescenter Bispebjerg Hospital

 

Den nye bygning i Sanct Anna Gade 71 A i Helsingør

 

Julemærkefondens Hus, Baldersvej 1, Rosklide

 

Pumpestationen på Kløvermarken på Amager

 

 

Send gerne forslag til andre kandidater til arkitekturoproeret@gmail.com  eller lav et opslag på Facebook.

Afstemningen finder sted i februar 2026.

Se resultaterne fra de tidligere års afstemninger her.

 

4 Comments

  1. Pingback:Foreløbig status på nomineringerne til de tre afstemninger - Arkitekturoprøret

  2. Kåre Merlach Lauritzen

    Julemærkehjemmet Baldersvej 1 i Roskilde er et mesterværk. Jeg mener at det arkitektonisk er over de øvrige nominerede. Bygningen er tænkt med simple men meget varierede arkitektoniske greb. Indvendig er bygningen mindst lige så interessant med sit fine panoptikon med ovenlys.

    Kåre M Lauritzen

  3. Mette

    Bedste/smukkeste byggeri er Sct. Annagade 71, Helsingør. Virkelig en flot bygning, som må have krævet nogle dygtige murere, som kan deres fag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *